Det är inte okej!!!

Igår kväll såg jag på programet där dom letar upp folk som skriver taskiga saker och hot på internet. Jag tycker att det är ett bra program. Äntligen får några av dom stå till svars för vad dom har gjort. Samtidigt som jag mår dåligt över hur dumma i huvudet folk kan vara. Jag är själv medlem på flera sociala medier och på bland annat Instagram följer jag en del kändisar och när man läser kommentarerna är det hemskt ibland, varför skriver man sånna saker? För att man är avundsjuk? För att man är knäpp? Ja jag vet inte.
 
Det är tragiskt hur elaka saker någon vågar skriva på internet. Vad vinner man på det. Jag blir mest upprörd och ledsen. Och något som är väldigt intressant är att orden är ofta samma. Sånna ord som jag inte tänker skriva här men jag tror ni förstår vad jag menar. Inte så stort ordförråd med andra ord. Även om jag inte fått sånna kommentarer på internet så har jag blivit kallad både det ena och det andra i det verkliga livet. Det är inte kul! Och även om inte jag tar åt mig så är det fan inte okej. Ingen ska egentligen behöva tåla sånt. Bara för att man sitter bakom en dator är det INTE okej, bara för att man är full är det INTE okej, bara för att man inte känner människan är det INTE okej att säga kränkande saker till någon eller till och med hota någon. Dom där kommentarerna kan kosta någon livet!
 
Är det så att man inte skulle gilla en människa så låt den bara vara, läs inte den personens blogg, följ inte den personen på Instagram, kolla inte på den personens You Tube klipp eller åtminstone, håll dina åsikter inom dig. Men någonstans säger det mig att dom flesta sånna kommentarer är på grund av avundsjuka?! Det är klart att jag också skulle vilja vara miljonär och bara leva livet, men då lägger jag min energi på att försöka bli det. Inte genom att försöka sänka någon annan. Så på riktigt, skärpning för fan!!!
 
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?